H2-Advance

اینجا دریچه ای است برای نگاهی دیگر به المپیاد

H2-Advance

اینجا دریچه ای است برای نگاهی دیگر به المپیاد

دکتر علی‌اصغر فانی در مراسم تودیع و معارفه روسای مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان که بعد از ظهر روز دوشنبه 92/10/9 برگزار گردید ، ضمن گرامی داشت یاد استاد علی اکبر پرورش، وزیر اسبق آموزش و پرورش و آرزوی غفران الهی برای آن مرحوم افزود: استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان جزء سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و لذا در بعد تربیت این گونه دانش آموزان باید تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
وی با تاکید بر این نکته که آئین‌نامه و شیوه‌ی انتخاب و تربیت دانش آموزان نیاز به بازنگری و بازمهندسی دارد، اضافه کرد: این هدف گذاری و برنامه‌ریزی چه در بعد آموزشی و چه در بعد پرورشی، جای کار بسیار دارد. وزیر آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره‌ی خوارزمی را به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های این مرکز برشمرد و افزود: من خود در زمان ریاست واعظ زاده آئین نامه آن را نوشتم و فکر می کنم امروز برای انطباق آن با شرایط جدید و نیازجامعه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
دکتر فانی دانش آموزان نخبه‌ی المپیادی را پیشانی آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: برای آینده‌ی دانش آموزان المپیادی باید برنامه‌ریزی و هدف گذاری ویژه‌ای صورت گیرد. وی طرح شهاب را نیز از جمله طرح‌های اثرگذار و مناسب برشمرد که دانش آموزان از محیط تحصیلی طبیعی خود جدا نمی‌کند و می‌تواند منجر به بروز رقابت بین سایر دانش آموزان گردد.
وزیر آموزش و پرورش در خاتمه، دکتر شجاعی را فردی از جنس دانش آموزان نخبه عنوان کرد و گفت: وی سابقه‌ی دانش آموزی، معلمی و مدیریت مرکز استعدادهای درخشان را درکارنامه خود دارد.(دکتر شجاعی سابقه مدیریت مرکز راهنمایی تیز هوشان علامه حلی 1 و 15 سال تدریس فیزیک در مدارس استعداد های درخشان را در کارنامه خود دارد.)
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات مهری سویزی تشکر و قدردانی  بعمل آمد و دکتر حسین شجاعی به عنوان رئیس مرکز استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان معرفی شد.
شایان ذکر است دکتر حسین شجاعی دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی در رشته فیزیک با گرایش گرانش و نسبیت عام است و همچنین سابقه تدریس دروس تخصصی در مقاطع مختلف دانشگاهی را در کارنامه خود دارد.علاوه بر این ایشان عضو شورای پژوهش اعجاز قرآن و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم دانشگاه شهید بهشتی نیز هستند.

در پی این انتصاب دکتر شجاعی به اتفاق آقای نوش آبادی قائم مقام مرکز روز چهارشنبه 92/10/11 با حضور در باشگاه دانش پژوهان جوان طی یک نشست چند ساعته با آقای ساعی دهقان معاون معاون مرکزملی و مسئولین دوایر باشگاه،ضمن بررسی برنامه های آتی باشگاه در جریان اقدامات انجام شده نیز قرار گرفتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی